Як витратили 900 тисяч на запорізький фестиваль кіно? (репортаж)

Цими вихідними до Запоріжжя приїхало безліч відомих діячів кіно. У стінах кінотеатру імені Довженка запланували прем’єри фільмів, творчі зустрічі, віртуальні екскурсії, акторські кастинги та конкурси короткометражних фільмів.

Все це організували під егідою кінофестивалю “ZIFF”, який можна назвати традиційним для міста, бо його проводять вже п’ятий рік поспіль.

Але цього разу фестиваль був особливим. Не тільки через невеличкий ювілей та строкату програму заходу, але й через вартість його організації. Вона, на відміну, від попереднього року, збільшилася вдвічі – до 900 тисяч гривень. 

Близько половини грошей організатори відшукали у міському бюджеті, другу частину – скерувало Державне агентство України з питань кіно.

На назбирані гроші міська рада провела тендер, втім “Запорізький проєкт розслідувань” з’ясував, що закупівлю розіграли. Ще й наближені до Ради з державної підтримки кіно особи.

Тож не завітати на фестиваль ми не могли. Не стільки для насолоди духом кіно, як для вгамування цікавості – на що ж витратили 900 тисяч гривень з кишень платників податків.

У день відкриття, 17 вересня, гостей фестивалю зустрічала червона доріжка. На фасаді будівлі вивісили чотири плакати, які обійшлися місту загалом у 2,6 тисячі гривень.

Та ще два плакати у спеціально відведених місцях обабіч входу – сумою у 3,9 тисячі гривень

У фойе кінотеатру розташували 10 брендованих плакатів з літерою “Z” та написами “Ziff”. 

Загалом вказані плакати обійшлися на суму 2,5 тисячі гривень.

У кошторисі також були прописані 30 рекламних афіш форматом А3 – загальною вартістю 1,5 тисячі гривень. Нам вдалося відшукати схожі за розмірами плакати. 

Організатори також мали закупити 100 футболок з логотипом фестивалю (на 26 тисяч гривень) та 45 бейджів (на 855 гривень). Вказана атрибутика була у волонтерів заходу. 

Для фестивалю також мали виготовити брендовані кружки (на 20 тис. грн), блокноти (на 17 тис. грн), бейсболки (на 21 тис. грн), сумки (на 15 тис. грн), ручки (на 2 тис. грн). З усіх вказаних аксесуарів на очі натрапила тільки ручка. Можливо цю продукцію, як і футболки, дарували під час конкурсів.

Власне запрошення на фестиваль обійшлися у 8 тисяч гривень (по 8 грн штука).

Частину витрат не вдалося ідентифікувати зовсім, бо вони мали розмите формулювання. Наприклад, дизайнерська послуга з оформлення 3-денного заходу коштувала 46 тисяч гривень. А дизайн та адаптація іміджевих макетів – 38 тисяч гривень.

Під ці критерії можуть підпасти такі предмети оздоблення фестивалю, як, наприклад макет зірки у фотозоні чи фігура з назвою фестивалю.

Окремою категорією витрат на фестиваль було проживання членів журі у Khortytsia Palace – загалом на 11,4 тисяч гривень. Трансфер гостей кінофестивалю обійшовся у 16,4 тисяч гривень. 

Варто також додати, що значні суми витрачали на інформаційний супровід заходу. Наприклад, наповнення сайту кінофестивалю, згідно з кошторисом, обійшлося у 25 тисяч гривень. А одинадцять рекламних публікацій у соцмережах коштували 45,1 тисяч гривень

До речі. Офіційно договір з організатором фестивалю підписали тільки 21 вересня. Тобто, через день після закінчення заходу.

Руслан Афончиков,

Олег Шемчук

“Запорізький проєкт розслідувань”